Nesmurtinė komunikacija

Print This Post
20161022_163152Ar dažnai susiduriate su situacijomis, kuriose įvyksta nesusikalbėjimas, o tai tampa puikiu pagrindu konfliktui? Tikriausiai beveik visi atsakysite, kad kiekvieną dieną ir net po keletą kartų. Nesmurtinė komunikacija – tai jausmų ir poreikių kalba. Gebėjimas išsakyti savo jausmus ir poreikius, prisiimant už juos atsakomybę ir neprimetant savo lūkesčių kitiems. Nesmurtinė komunikacija – tai kalbos modelis, eliminuojantis smurto elementą bei sukuriantis žmogišką ir atjautos kupiną ryšį su pasauliu. Tai savo bei kitų jausmų ir poreikių raštingumas, didinantis mūsų sąmoningą elgesį, atsakomybę už savo jausmus ir poelgius. Tai smurto prevencija bet kokioje situacijoje. Labai svarbu gebėti išsakyti savo jausmus, atpažinti ir įvardinti poreikius bei sukurti aplinkybes jiems patenkinti. Kad tai įvyktų, būtina objektyviai stebėti ir vertinti aplinką. Manoma, kad smurtas – tai nepatenkintų poreikių išraiška. Jei visi žmonės gebėtų aiškiai iškomunikuoti savo poreikius ir juos patenkinti – neliktų jokio pagrindo smurtui.

     Spalio 21-23 dienomis trys mūsų darbuotojos (Nijolė Sedleckaitė, Akvilė Grigienė ir Norūna Grybienė) mokėsi nesmurtinės komunikacijos pagrindų. Mokymus vedė sertifikuota trenerė Marianne iš Švedijos. Mokymai vyko InTegra House aplinkoje. Dėkojame organizatoriams ir trenerei už prasmingai praleistą laiką.
 
Informaciją parengė mokytoja Norūna Grybienė.
  • 20161021_143537
  • 20161022_135503
  • 20161022_163248
  • 20161022_163344
  • 20161023_130523